понедельник, 18 октября 2021 г.

Розвиток мовлення і культура мовленневого спілкування!тема "Осінь золотава"

Заняття з розвитку мовлення в середній групі Тема: Осінь золотава Мета: учити дітей правильно називати явища природи , пори року , осінні місяці. Формувати вміння будувати відповідь до поставленого запитання , спонукати до вживання повних речень . Формувати вміння часткового звукового аналізу слів(виокремлення першого звука в слові). Виховувати естетичні почуття від сприйняття осінньої природи . Хід заняття . І .Організаційний момент Вихователь пропонує утворити коло . Психогімнастика « Я і природа» Добрий день , сонечко! (піднімають ручки догори) Добрий день , земелько!( опускають ручки вниз) Добрий день , водичко!(ручки вперед) Добрий день, вітерець!(ручки до плечей) Вихователь пропонує піти на прогулянку до осіннього парку «Йде» до парку і читає рядки вірша « Золота осінь» В парках і садочках На доріжки й трави Падають листочки Буро-золотаві. Де не глянь—навколо Килим кольористий, Віти напівголі Й небо синє ,чисте. Метушні немає , Тиша й прохолода-- Осінь золотая Тихо , ніжно ходить . (К Перелісна) ІІ Основна частина . Вихователь пропонує відгадати загадку: Жовте листячко летить , Під ногами шелестить, Сонце вже не припікає, І коли це все буває?(восени) ---Діти , яка зараз пора року? --Назвіть перший осінній місяць. --Який другий місяць осені? --Який останній? --А чому він так називається? Д/гра «Кольрові асоцісціїї в картинках?» Вихователь демонструє дітям великий сюжетний малюнок із зображенням осені . Навколо малюнка незаповнені віконечка . Картки –символи у вихователя . За вірну відповідь дитина отримує картку . Гра триває поки будуть заповнені всі віконечка. Запитання до дітей: --Як восени гріє сонечко?Яке небо восени?Які хмари на осінньому небі?Яке листя на деревах? . Що відбувається з листям? Як називається явище коли листочки опадають ?. Що відбувається восени з комахами? Що відбувається восени в житті птахів? Як одягаються люди восени? Вихователь: Діти , я пропоную вам послухати вірш Осінь пензлика взяла, Малювати почала, В білокорої берізки золотила довгі кіски. Став багряним колір чуба В мудрого дідуся-дуба. Дві сестрички, дві осички Стали жовті, мов лисички. А довкруг, довкруг травиця Тихо-тихо золотиться. Ось палахкотять калина, Горобина і шипшина. Не вгаває щедра осінь, А малює неба просинь. Ще — тоненькі павутинки, Сірий дощик і хмаринки… Пензлик біга без упину — Гарна в осені картина. --Діти , як гадаєте , ми можемо сказати , що осінь –художниця? Якими кольорами вона розмальовує дерева? З яким кольром у вас асоціюється осінь? Вихователь пропонує дітям розглянути листочки з різних дерев --З я кого дерева цей листочок?(З дуба) --Якщо він з дуба то він який?(дубовий) --Якого він кольору? --На що він схожий? (Розглянути і описати інші листочки—березовий , кленовий , каштановий) --Діти , виберіть листочок , який вам подобається найбільше , візьміть його до рук і уявіть що ви –листочок , який вітерець зірвав з дерева і закружляв в повітрі . Д/гра « Шелестні слова» --Коли ми йдемо по осінньому парку , під ногами шелестять листочки . Як вони шелестять ?Який звук ми чуємо? (шшшшш) Як правильно вимовляти цей звук? Губи робимо кругленькі, зуби дещо розімкнуті , а язик розташований за верхніми зубами . --Шелест листя ми можемо почути і в інших словах. В цьому допоможуть нам картинки . --Вихователь демонструє картинки, діти по черзі вимовляють , виділяючи звук –ш. Словник:шапка, шуба, шина, шафа, шишка , штани . --Діти , ви дуже гарно вимовляли слова із звуком –ш. як ви гадаєте, де звук –---ш «живе» у цих словах?. Та, ми чуємо його на початку слова.

Комментариев нет:

Отправить комментарий